Kortingen instellen: de mogelijkheden

Er zijn verschillende soorten kortingen mogelijk.

  1. Vroegboekkorting: een korting voor boekingen die gemaakt worden vóór een bepaalde datum
  2. Aanbieding of Last-minute korting: korting op een verblijf in een bepaalde periode
  3. Vaste klanten korting: korting voor bepaalde terugkerende klanten
  4. Incidentele korting: een korting op een ‘gaatje’ in het planbord
  5. Eenmalige korting op een boeking voor één bepaalde boeking

1. Vroegboekkorting

Een vroegboekkorting geldt tot een bepaalde datum. U zet de korting zelf uit op de bewuste datum, bijvoorbeeld 31 januari. Een vroegboekkorting stelt u in als een huuroptie.

Vergeet niet de huuroptie uit te zetten op (bijv.) 31 januari (niet verwijderen!). Volg deze stappen:

2. Aanbieding of Last-minute korting

Als u een korting wilt geven op verblijf in een bepaalde periode, voert u de volgende stappen uit*.
* deze optie is niet mogelijk als u nachtprijzen gebruikt

3. Vaste klanten korting

Als u een vaste klanten korting of herboekerskorting wilt gebruiken, stelt u dit in via huuropties (net als een vroegboekkorting). Het enige verschil is dat u de korting waarschijnlijk handmatig toekent (en dus niet automatisch in het online boeken).

Vervolgens kunt u de korting toekennen als u een boeking maakt of een online boeking bevestigt.

4. Incidentele korting

Soms hebt u een (afwijkend) gaatje in het planbord, dat u toch graag wilt verhuren.

Als u dit ‘gaatje’ wilt verhuren, doet u het volgende:

Kies vervolgens bovenin voor Afwijkende huurperiode.

Vervolgen gaat u de prijs instellen van de zojuist opgeslagen nieuwe afwijkende huurperiode.

Testen in het planbord:

5. Eenmalige korting op een boeking

Als u een klant voor één bepaalde boeking een korting wilt geven (ad hoc), dan doet u dat in het aanvraagformulier voordat u de boeking bevestigt.