Het maken van een prijsopgaaf en de follow-up van prijsopgaven
Gasten zijn vaak op zoek naar een verblijf. Gasten kunnen mailen of bellen om informatie in te winnen. Als een gast belt voor informatie, gaat het niet alleen om de prijs! De gast wil weten of het aanbod bij zijn wensen past en stelt daarom vaak specifieke vragen. Iedere gast is uniek, omdat iedere gast een ander wensenlijstje heeft. Op zo’n moment is het belangrijk dat je doorvraagt over de wensen die een gast heeft.
Doorvragen is heel belangrijk. Je komt erachter welke specifieke wensen een gast heeft. Vaak heeft de gast een goede reden voor zo’n wens, je neemt deze daarom serieus. Je begint dus met het in kaart brengen van het wensenlijstje van de klant. Maar stel ook regelmatig open vragen tussendoor ‘waarnaar bent u op zoek?’. Aan het eind van een gesprek geef je duidelijk aan wat je aanbod is, je omschrijft het product dat je aanbiedt en legt uit waarom je denkt dat het bij die gast past. De gast vindt eerlijk advies erg belangrijk, JIJ doet dat immers iedere dag, JIJ hebt ervaring, dus JIJ kan het verblijf tot een succes maken. Als een gast twijfelt, kun je altijd vragen of je een prijsopgaaf mag sturen, zodat de gast jouw aanbod helder op een rijtje heeft en aan anderen kan voorleggen. Ook als een gast later niet meer op de prijsopgaaf ingaat, heb je tóch goede dienstverlening getoond. Dit vergeten gasten niet! Grote kans dat hij volgende keer weer bij jou begint!
Let op: bij een prijsopgaaf is de accommodatie niet bezet. Je gaat geen verplichtingen aan.







Nog even over prijsopgaven
Als een prijsopgaaf rood wordt, open deze dan en bel of mail de gast na. Vraag of de gast al iets gevonden heeft en….
U kunt prijsopgaven altijd opnieuw openen, aanpassen en opnieuw opslaan. Indien u dat wilt, wordt er opnieuw een bericht verzonden. Wilt u geen bericht verzenden, sluit het bericht dan af.